11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, iç mimarlık alanına ait kavramları tanıyabilecektir.
  • Öğrenci, dönemsel stilleri iç mekan yaklaşımları açısından yorumlayabilecektir.
  • Öğrenci, tarihsel süreçte önemli binaları, mekanları ve mobilyaları tanıyabilecektir.
  • Öğrenci, Mobilya stillerini tarihsel olarak değerlendirebilecektir.
  • Öğrenci, mobilya terminolojisini tanıyabilecektir.
  • Öğrenci, iç mekan kuramını kullanarak mesleğe eleştirel yaklaşım geliştirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş İç Mimarlık Kavramları ve Felsefesi
2 Tarihöncesi Devirden İlk Medeniyetler • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974.
3 Klasik Medeniyetler: Yunan ve Roma (1. Grup için Tatil) • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974.
4 Erken Hıristiyan, Bizans ve Romanesk; Geç Orta Çağ • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974.
5 İslam ve Asya Gelenekleri • Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000.
6 Rönesans • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974.
7 Barok, Rokoko • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974.
8 Neo-klasizm; Rejans; Viktoryen Dönem • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974.
9 Endüstriyel Devrim; Arts and Crafts Akımı; Art Nouveau; Eklektisizm; Art • * Bayer, P. Art Deco Interiors: Decoration and Design Classics of the 1920s and 1930s. Thames and Hudson: London, 1990. / * Massey, A. Interior Design of the 20th Century. Thames & Hudson: London, 2001. / *Tate, A., Smith, C. R. Interior Design in the 20th century. Harper & Row: New York, 1986.
10 Modernizmin Doğuşu ve Yayılması • *Massey, A. Interior Design of the 20th Century. Thames & Hudson: London, 2001. / *Tate, A., Smith, C. R. Interior Design in the 20th century. Harper & Row: New York, 1986.
11 Geleneksel İç Mekanlar
12 Modernizmin Düşüşü • *Massey, A. Interior Design of the 20th Century. Thames & Hudson: London, 2001. / *Tate, A., Smith, C. R. Interior Design in the 20th century. Harper & Row: New York, 1986.
13 Postmodernizm • *Massey, A. Interior Design of the 20th Century. Thames & Hudson: London, 2001. / *Tate, A., Smith, C. R. Interior Design in the 20th century. Harper & Row: New York, 1986.
14 New Directions • Deborah Fausch, “Rococo Modernism: The Elegance of Style,” Perspecta vol. 32, Resurfacing Modernism (2001), pp. 9–17.
15 Discussions (2. Grup için Tatil)
16 Overview
Ders Kitabı Yukarıda listelenen kitaplar, dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
5
25
Portfolyo
Ödev
3
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
5
1
Portfolyo
Ödev
3
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
8
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010