ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışması | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş İç Mimarlık Kavramları ve Felsefesi | |
2 | Tarihöncesi Devirden İlk Medeniyetler | • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974. |
3 | Klasik Medeniyetler: Yunan ve Roma (1. Grup için Tatil) | • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974. |
4 | Erken Hıristiyan, Bizans ve Romanesk; Geç Orta Çağ | • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974. |
5 | İslam ve Asya Gelenekleri | • Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. |
6 | Rönesans | • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974. |
7 | Barok, Rokoko | • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974. |
8 | Neo-klasizm; Rejans; Viktoryen Dönem | • *Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe. Van Nostrand Reinhold: NY, 1997. / *Lucie-Smith, Edward. Furniture: A Concise History. London: Thames and Hudson Ltd., 2005. / *Pile, J. A History of Interior Design. John Wiley: New York, 2000. / *Whiton, A. S. Interior Design and Decoration. J.B. Lippincott Co.: NY, 1974. |
9 | Endüstriyel Devrim; Arts and Crafts Akımı; Art Nouveau; Eklektisizm; Art | • * Bayer, P. Art Deco Interiors: Decoration and Design Classics of the 1920s and 1930s. Thames and Hudson: London, 1990. / * Massey, A. Interior Design of the 20th Century. Thames & Hudson: London, 2001. / *Tate, A., Smith, C. R. Interior Design in the 20th century. Harper & Row: New York, 1986. |
10 | Modernizmin Doğuşu ve Yayılması | • *Massey, A. Interior Design of the 20th Century. Thames & Hudson: London, 2001. / *Tate, A., Smith, C. R. Interior Design in the 20th century. Harper & Row: New York, 1986. |
11 | Geleneksel İç Mekanlar | |
12 | Modernizmin Düşüşü | • *Massey, A. Interior Design of the 20th Century. Thames & Hudson: London, 2001. / *Tate, A., Smith, C. R. Interior Design in the 20th century. Harper & Row: New York, 1986. |
13 | Postmodernizm | • *Massey, A. Interior Design of the 20th Century. Thames & Hudson: London, 2001. / *Tate, A., Smith, C. R. Interior Design in the 20th century. Harper & Row: New York, 1986. |
14 | New Directions | • Deborah Fausch, “Rococo Modernism: The Elegance of Style,” Perspecta vol. 32, Resurfacing Modernism (2001), pp. 9–17. |
15 | Discussions (2. Grup için Tatil) | |
16 | Overview |
Ders Kitabı | Yukarıda listelenen kitaplar, dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 25 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 1 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 4 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest